Med v lahvičce s medvědem, zmrzlina Míša nebo třeba zubní pasta Perlička. U některých produktů není jejich popularita žádná záhada. Máme je prostě spojené s naším dětstvím, často ještě s dobou, kdy v obchodech nebylo moc na výběr. To není nutně špatné. Spousta z nich je skutečně skvělá. Třeba takový Míša je kvalitní zmrzlina z tvarohu, růžová pasta vám pomůže přesvědčit k čištění zubů i ty největší remcaly, a třeba taková indulona vážně funguje, často stejně dobře nebo i lépe než drahé krémy. Takže jistě, v některých případech se značky staly ikonami tak, že v době jejich uvedení na trh nic jiného nebylo, a dnes se k nim vracíme z touhy si tyto časy připomenout.
Některé výrobky se ale objevily daleko později, a stejně je milujeme. Telefony Apple, boty Converse, ale i třeba spousta módních značek, které si ze svých dětských let rozhodně nepamatujeme. V mnoha případech jsou to symboly statusu, prostě chceme ukázat, že si to můžeme dovolit. To je případ elektroniky, aut nebo oblečení. Kromě toho také platí ono staré známé pravidlo, že jen málo z nás je tak bohatých, abychom si mohli dovolit kupovat levné věci. Tedy raději si koupíme něco, o čem víme, že nám to vydrží dlouhou dobu, než abychom riskovali s levnými napodobeninami a za pár měsíců kupovali nové.
Kromě toho je tu i společenský tlak. Hlavně v dnešní době spoustě značek k tomu, aby se staly legendami, stačí, aby je na sobě měla známá osobnost, nebo se objevily v úspěšném filmu nebo seriálu. Anebo to může i někdo z našeho okolí, ke komu vzhlížíme. Proto si třeba značky oděvů pro mladé lidi vybírají oblíbené spolužáky, nebo dneska spíše Instagramové influencery a influencerky, aby propagovali jejich zboží. Takže, pokud se má značka stát legendou, stačí ji často dostat mezi lidi, a jakmile už se jednou chytne, je půlka práce hotová.