Mladý muž si nasadil přilbu, která jej zcela odřízla od okolního světa. To je ve virtuálních světech pravidlem a zřejmě to nikoho z vás nepřekvapí. Když totiž hrajete nějakou hru, třeba na konzoli připojené k LCD monitoru, do prostředí vás to plně vtáhne a pokud zrovna nemáte zájem sledovat, co se děje kolem vás, úplně vás to pohltí.
Ještě před několika desítkami let bývalo zvykem, že někteří hráči kvůli tomu, aby se plně propadli do prostředí virtuální herny, svou „game“ produkci spustili ve večerních hodinách, vždy po setmění, kdy je temná místnost od tamní reality úplně odpojí. Tím se zřejmě inspirovali tvůrci speciálních přileb a brýlí, s nimiž jste vtaženi do hry naprosto beze zbytku, a vaše smysly neruší žádný okolní vliv.
Hraní her je dnes často adrenalinovou zábavou, která už tak vystresované, především mladé lidi, žene dál stejným směrem, závislosti na hraní her nejsou ojedinělými případy a takové oběti často ztrácí soudnost a kontrolu nad svým reálným životem. Něco podobného se přihodilo právě mladíkovi v jednom moskevském bytě, který si nasadil herní přilbu a propadl se kamsi do virtuálních hlubin. Zřejmě si vůbec neuvědomil, kde se nachází, a pak se srazil se skleněným konferenčním stolkem. Dopadlo to bledě, při pádu na skleněnou plochu se muž pořezal natolik, že vykrvácel. Nepomohl mu ani spolubydlící, který přivolal okamžitě záchranku, a než ta dorazila na místo nehody, bylo již pozdě.
Je celkem logické, že by se měla taková zařízení používat tam, kde je bezpečné prostředí a nehrozí nebezpečí úrazu, ale tak snadné dodržet to zas není. Kdo něco takového vyzkoušel, zjistí, že úplně ztrácí pojem o čase a prostoru a pokud zrovna není místnost vypolstrována molitanovou výplní, bez nábytku, s absencí ostrých hran a sebemenších překážek, není tak nesnadné přijít k úrazu.